Mandje haken voor in huis

mandje haken

Een mandje haken voor in huis? Huis accessoires haken is erg leuk. Je kunt er namelijk zelf voor kiezen welk materiaal of welke kleur je gebruikt voor het haken. Zo kun je het passend maken voor de rest van het huis. Dit patroon vonden wij op de website van Mara maakt!

mandje haken

Door het haken van een mandje kun je veel leuke spullen kwijt in huis. Dit patroon is voor een klein mandje maar het is natuurlijk ook mogelijk om het patroon groter te maken door dit mandje te haken.

Mandje haken patroon

Dit mandje is gehaakt met een naald 3.

Start met een magische ring of 5 losse (l) , sluit (sl) met halve vaste  (hv)

1. 2 L, 16 stokjes (st) in midden, sl met hv (16)

2. 2 L, 2 st in elk st van vorige toer, sl met hv (32)

3. 2 l, 32 st in achterste lusje! sl met hv (32)

4. 1 L en nu ga je 1 toer in het rond haken met vasten in de achterste lus toer niet afsluiten maar doorgaan met vasten in de hele lus tot je mandje ongeveer 12 cm hoog is en dan kan je afhechten.

Sla de rand om en borduur er met een kruissteek een hartje op volgens onderstaande tekening. (de pijltjes kan je negeren)

Is het mandje haken gelukt? Laat een boodschap achter hoe het je is vergaan!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *