Dubbele bloem haken

Dubbele-bloem

Een dubbele bloem haken? Dit patroon vonden wij op de website van grietjeskarwietje! Leuk voor de decoratie in huis.

Dubbele-bloem

Dit patroon is gehaakt met een haaknaald 3.

  1. Maak een verstelbare ring. Haak twee losse en dan 11 stokjes in de ring. Sluit met een halve vaste in de tweede losse van het begin van deze toer.
  2. Nu verander je van kleur *Haak twee losse en een stokje in dezelfde opening (dat aller eerste stokje zet je in de halve vaste waar je de vorige toer mee geƫindigd bent) 2 dubbele stokjes in de volgende, een stokje in de volgende, twee losse en dan een halve vaste in dezelfde opening als waar het stokje zit* Herhaal wat tussen de sterretjes staat. (Als je een enkele bloem wilt maken, ben je nu klaar en kun je de draadjes wegwerken.)
  3. *Haak 5 losse, haak een halve vaste in de halve vaste van de vorige toer (tussen de bloemblaadjes in* herhaal wat tussen de sterretjes staat. Bij de laatste sluit je met een halve vaste.
  4. Nu verander je van kleur. Haak twee losse, twee stokjes, twee dubbele stokjes, twee stokjes, twee losse en maak hem vast met een halve vaste. Nu ga je naar de volgende ketting van 5 losse. *Je begint weer met een halve vaste, twee losse, dan twee stokjes, twee dubbele stokjes, twee stokjes, twee losse en dan vast maken met een halve vaste.*
  5. Werk alle draadjes weg en je bloem is klaar.

Heb jij deze dubbele bloem geprobeerd te haken? Laat het ons weten door een reactie achter te laten!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *